Proč chodit na mši svatou? Shodnou odpověď dává cyrilometodějský kancionál z roku předkoncilního 1958 a roku pokoncilního 1968. Usvědčuje tak z bludu ty, kdo tvrdí, jak věci před a po koncilu musí být jiné: “Největší a nejdůležitější událostí křesťanských dějin je Kristovo ukřižování na Golgotě. Vtělený Syn Boží, Ježíš Kristus, jím dokonal vykoupení lidstva. Z toho plyne zcela jedinečný význam oběti mše svaté. Neboť mše svatá není nic jiného než oběť Kristova na kříži. Tak znělo poslední ustanoveni Páně večer před jeho smrti. Když ve večeřadle proměnil chléb ve své svaté Tělo a víno ve svou svatou Krev a tak předem nekrvavým způsobem přinesl krvavou oběť kříže následujícího Velkého pátku, dal svým apoštolům a jejich nástupcům příkaz a plnou moc přinášeti tuto oběť týmž nekrvavým způsobem: “To čiňte na mou památku!“ Tento příkaz plní kněží Církve při mši svaté.
Mše svatá tedy není jen pobožnost, nýbrž oběť, a to oběť nejdokonalejší, a proto největší oslava Boží, nejlepší bohoslužba: Syn boží obětuje sám sebe nebeskému Otci za nás jako kdysi na kříži. Proto nejsme schopni světějšího úkonu než spoluobětovat s knězem mši svatou. Škoda každého dne, kdy z nedbalosti zůstáváme vzdáleni mše svaté. Kdo vlastní vinou v neděle a zasvěcené svátky celou mši svatou vynechá nebo přijde teprve po obětování nebo před svatým přijímánim odejde, dopouští se těžkého hříchu.
Mše svaá není jen oběť, nýbrž i hostinou. První křesťané přijímali pravidelně při mši svaté s obětujícím
knězem také Tělo Páně. Učiň i ty zásadou při každé mši svaté přistoupit k svatému přijímání, vyjma, že bys měl na duši těžký hřích nebo nebyl lačný nebo jsi toho dne již přijímal.
Kněz u oltáře je zástupcem věřícich (Cirkve). Jménem věřících, zvláště jménem přítomných, přináší Nejvyššímu obětní dary. Každý přítomný obětuje tedy rukama kněze. Kněz je však také zástupcem Kristovým, jeho mocí a z jeho příkazu zpřítomňuje oběť kalvarskou.”
Cyrilometodějský kancionál z roku předkoncilního 1958 a roku pokoncilního 1968 má následně shodný česko-latinský text mše svaté, který usvědčuje z bludu ty, kdo tvrdí jak koncil zrušil latinu. Mše svatá je největší duchovní dobro a zlo narůstá pro pohrdání a zanedbávání mše svaté a vede nakonec k druhé smrti neboli zavržení v pekle. Pro oběť mše svaté sloužené dnes na celém světě, smiluj se Bože nad námi!